Precies 200 jaar geleden richtte Jacobus Pronk het eerste badhuis van Scheveningen op. In 2018 wordt dit groots gevierd als Feest aan Zee. Een jaar om te benadrukken dat Den Haag een bruisende stad aan zee is. Dit gebeurt met een groot aantal exposities, festivals, voorstellingen en evenementen zoals Volvo Ocean Race en het Internationale Vuurwerkfestival.
Om de routes van stad naar zee en andersom te markeren en zichtbaar te maken hebben we samen met Tausch Brand Sensations en Traktür Creative Company een gaaf urban branding concept bedacht. Op donderdag 12 april is de C-route feestelijk geopend door wethouder Karsten Klein.

www.c-route.nl

De C-Route is een route die bestaat uit eenendertig torens en twee objecten. De route loopt vanaf Den Haag CS, Koekamp, Koningskade, Raamweg, Plesmanweg, Nieuwe Parklaan en Badhuisweg tot aan de Boulevard. Langs de hele route is om de ongeveer honderd meter een toren aanwezig met een verlichte top en met afbeeldingen van de stad en de zee. Twee grotere objecten markeren begin en einde van de route die stad en zee verbindt. Een zichtbaar en opvallend element, interactief en informatief.
De C-Route maakt onderdeel uit van een groter urban concept wat meerdere routes van stad naar zee en andersom gaat markeren. Routes die allemaal hun eigen karakter en beleving hebben, maar samen de verbinding tussen plekken in stad activeren. En op verschillende manieren de unieke plek markeert van Den Haag, stad aan Zee.